Files
worms/docs/samenvatting part 2.md
2018-03-23 12:32:04 +01:00

2.4 KiB

!Update GUI code in GitHub!

Worms-part2

Inleiding

Extend Worm
Add additional classes and relationships
Bepaalde eisen van part 1 kunnen veranderen
Engels!	
Afspraak met TA:	ogp-project@cs.kuleuven.be
Opdracht beantwoord niet al je vragen ivm het systeem of 	over hoe het uitgewerkt moet worden => zelf invullen 
Bv. wanneer niet gezegd wordt op welke manier er 	geprogrammeerd moet worden (nominaal/totaal/defensief)
Delen die niet veranderd zijn tov part 1 => blauw
Delen die veranderd zijn tov part 1 => rood
Nieuwe delen => zwart

Assignment

extend class Worm
nieuwe classes: World and Food
helper classes mogen toegevoegd worden (in particular 	classes marked @Value)
Worm: formeel en informeel
andere classes: formeel
overerving mag gebruikt worden als je dat wil

Game World

rechthoekig, 2D onderwereld landschap met hellingen en 	obstakels
elke wereld heeft een grootte (width en height) in meter
mag niet veranderen na bepaling ervan
width en height in range:	0.0 tot Double.MAX_VALUE (beide 	inclusief)
geologische kenmerken worden van een afbeelding gehaald (zie 	figuur 1)
geschaald op de dimensies van de game world
gekleurde pixels => ondoorlaatbare, onverwoestbare plaatsen
transparante pixels => doorlaatbaar voor game objects (worms 	en projectielen)
rechthoekige plaats width/x*height/y is doorlaatbaar of 	ondoorlaatbaar
plaatsen moeten relatief gezien overeenkomen met de 	afbeelding
code om afbeelding te laden en berekenen van game maps is 	voorzien in de opdracht
verbinding tussen wereld en game objects moet bi-	directioneel uitgewerkt worden
nu: enkel wormen en eten
in part 3 komen er nog bij
huidige en toekomstige objecten zijn bolvormig
een game object die geplaatst is in de wereld moet volledig 	(de hele cirkel) binnen de grenzen van de wereld liggen
wanneer een deel van of een volledig object buiten de 	grenzen ligt, moet het verwijderd worden van het spel
Worm moet methodes voor het toevoegen en verwijderen van 	wormen en eten bevatten (DEFENSIEF)
class moet mogelijkheid bevatten om na te gaan of een 	gegeven wereld een gegeven worm en/of eten bevat
opereren op collectie van game objecten opgeslagen in de 	wereld => resultaat moet returned worden in constante tijd
mogelijkheid moet bestaan om alle wormen die een wereld 	bevat op te vragen (ook voor het eten)
wormen en eten mogen overlappen met andere game objecten
...

NOG AF TE WERKEN!!!