54 lines
2.4 KiB
Markdown
54 lines
2.4 KiB
Markdown
!Update GUI code in GitHub!
|
|
|
|
|
|
# Worms-part2 #
|
|
|
|
### Inleiding
|
|
|
|
Extend Worm
|
|
Add additional classes and relationships
|
|
Bepaalde eisen van part 1 kunnen veranderen
|
|
Engels!
|
|
Afspraak met TA: ogp-project@cs.kuleuven.be
|
|
Opdracht beantwoord niet al je vragen ivm het systeem of over hoe het uitgewerkt moet worden => zelf invullen
|
|
Bv. wanneer niet gezegd wordt op welke manier er geprogrammeerd moet worden (nominaal/totaal/defensief)
|
|
Delen die niet veranderd zijn tov part 1 => blauw
|
|
Delen die veranderd zijn tov part 1 => rood
|
|
Nieuwe delen => zwart
|
|
|
|
### Assignment
|
|
|
|
extend class Worm
|
|
nieuwe classes: World and Food
|
|
helper classes mogen toegevoegd worden (in particular classes marked @Value)
|
|
Worm: formeel en informeel
|
|
andere classes: formeel
|
|
overerving mag gebruikt worden als je dat wil
|
|
|
|
### Game World
|
|
|
|
rechthoekig, 2D onderwereld landschap met hellingen en obstakels
|
|
elke wereld heeft een grootte (width en height) in meter
|
|
mag niet veranderen na bepaling ervan
|
|
width en height in range: 0.0 tot Double.MAX_VALUE (beide inclusief)
|
|
geologische kenmerken worden van een afbeelding gehaald (zie figuur 1)
|
|
geschaald op de dimensies van de game world
|
|
gekleurde pixels => ondoorlaatbare, onverwoestbare plaatsen
|
|
transparante pixels => doorlaatbaar voor game objects (worms en projectielen)
|
|
rechthoekige plaats width/x*height/y is doorlaatbaar of ondoorlaatbaar
|
|
plaatsen moeten relatief gezien overeenkomen met de afbeelding
|
|
code om afbeelding te laden en berekenen van game maps is voorzien in de opdracht
|
|
verbinding tussen wereld en game objects moet bi- directioneel uitgewerkt worden
|
|
nu: enkel wormen en eten
|
|
in part 3 komen er nog bij
|
|
huidige en toekomstige objecten zijn bolvormig
|
|
een game object die geplaatst is in de wereld moet volledig (de hele cirkel) binnen de grenzen van de wereld liggen
|
|
wanneer een deel van of een volledig object buiten de grenzen ligt, moet het verwijderd worden van het spel
|
|
Worm moet methodes voor het toevoegen en verwijderen van wormen en eten bevatten (DEFENSIEF)
|
|
class moet mogelijkheid bevatten om na te gaan of een gegeven wereld een gegeven worm en/of eten bevat
|
|
opereren op collectie van game objecten opgeslagen in de wereld => resultaat moet returned worden in constante tijd
|
|
mogelijkheid moet bestaan om alle wormen die een wereld bevat op te vragen (ook voor het eten)
|
|
wormen en eten mogen overlappen met andere game objecten
|
|
...
|
|
|
|
NOG AF TE WERKEN!!! |