!Update GUI code in GitHub! # Worms-part2 # ### Inleiding Extend Worm Add additional classes and relationships Bepaalde eisen van part 1 kunnen veranderen Engels! Afspraak met TA: ogp-project@cs.kuleuven.be Opdracht beantwoord niet al je vragen ivm het systeem of over hoe het uitgewerkt moet worden => zelf invullen Bv. wanneer niet gezegd wordt op welke manier er geprogrammeerd moet worden (nominaal/totaal/defensief) Delen die niet veranderd zijn tov part 1 => blauw Delen die veranderd zijn tov part 1 => rood Nieuwe delen => zwart ### Assignment extend class Worm nieuwe classes: World and Food helper classes mogen toegevoegd worden (in particular classes marked @Value) Worm: formeel en informeel andere classes: formeel overerving mag gebruikt worden als je dat wil ### Game World rechthoekig, 2D onderwereld landschap met hellingen en obstakels elke wereld heeft een grootte (width en height) in meter mag niet veranderen na bepaling ervan width en height in range: 0.0 tot Double.MAX_VALUE (beide inclusief) geologische kenmerken worden van een afbeelding gehaald (zie figuur 1) geschaald op de dimensies van de game world gekleurde pixels => ondoorlaatbare, onverwoestbare plaatsen transparante pixels => doorlaatbaar voor game objects (worms en projectielen) rechthoekige plaats width/x*height/y is doorlaatbaar of ondoorlaatbaar plaatsen moeten relatief gezien overeenkomen met de afbeelding code om afbeelding te laden en berekenen van game maps is voorzien in de opdracht verbinding tussen wereld en game objects moet bi- directioneel uitgewerkt worden nu: enkel wormen en eten in part 3 komen er nog bij huidige en toekomstige objecten zijn bolvormig een game object die geplaatst is in de wereld moet volledig (de hele cirkel) binnen de grenzen van de wereld liggen wanneer een deel van of een volledig object buiten de grenzen ligt, moet het verwijderd worden van het spel Worm moet methodes voor het toevoegen en verwijderen van wormen en eten bevatten (DEFENSIEF) class moet mogelijkheid bevatten om na te gaan of een gegeven wereld een gegeven worm en/of eten bevat opereren op collectie van game objecten opgeslagen in de wereld => resultaat moet returned worden in constante tijd mogelijkheid moet bestaan om alle wormen die een wereld bevat op te vragen (ook voor het eten) wormen en eten mogen overlappen met andere game objecten ... NOG AF TE WERKEN!!!