added samenvatting
This commit is contained in:
157
docs/samenvatting part 3.md
Normal file
157
docs/samenvatting part 3.md
Normal file
@@ -0,0 +1,157 @@
|
||||
# Worms-part3 #
|
||||
|
||||
## What's new
|
||||
|
||||
- projectiles
|
||||
- worms zijn nu upgraded entities die programma's in een simpele domein-specifieke taal zijn geschreven
|
||||
- program class/factory
|
||||
|
||||
specificatie
|
||||
- worm: formeel en informeel
|
||||
- food/projectile/team/helper: formeel
|
||||
- execution of programs: niet
|
||||
|
||||
|
||||
## Game world
|
||||
- projectiles
|
||||
- functies voor toevoegen/verwijderen toevoegen
|
||||
- defensief
|
||||
- checken of projectiel in world
|
||||
- constant time
|
||||
- mogen op impassable terrein
|
||||
- mogen **NIET** langs impassable
|
||||
- Ask world for all objects of given type T
|
||||
|
||||
## worms
|
||||
- namen mogen nu ook underscores
|
||||
|
||||
|
||||
## Food
|
||||
- food kan vergiftigd worden door wizard _WTF???_
|
||||
- Als food created altijd healthy
|
||||
- spell van wizard kan eten vergiftigen/gezond maken
|
||||
|
||||
Als worm overlapt met 2 stukjes eten, random gekozen welk
|
||||
- gezond: +10%
|
||||
- vergiftigd: -20%
|
||||
|
||||
Eten kost 8 action points als niet genoeg -> niet eten
|
||||
|
||||
## 1.8 firing and projectiles
|
||||
|
||||
- initially rifle en bazooka
|
||||
|
||||
|
||||
### fire() method
|
||||
- random select rifle/bazooka
|
||||
- create proper projectile add to game world
|
||||
- loose action points afhankelijk van soort wapen
|
||||
- nooit meer dan 30
|
||||
- niet genoeg of niet in wereld -> niet vuren
|
||||
- nominaal
|
||||
- geen specificatie
|
||||
|
||||
#### shape
|
||||
- spherical
|
||||
- dichtheid: 7800 kg/m^3
|
||||
- hitpoints bepalen impact op doelwit
|
||||
- mogen gedeeltelijk of volledig op impassable
|
||||
- **NIET** adjacent
|
||||
|
||||
|
||||
#### locatie
|
||||
|
||||
Locatie word afgeleid van worm
|
||||
orientatie is gelijk aan worm
|
||||
locatie is buiten de worm in de richting van orientatie zodat het naast de worm is
|
||||
|
||||
|
||||
#### bewegen
|
||||
|
||||
Afgevuurd met een kracht F voor 0.5s
|
||||
|
||||
Fire method return alleen projectiel, moved alleen nadat de method jump opgeroepen wordt.
|
||||
Projectiel beweegt totdat het een muur of worm raakt.
|
||||
|
||||
Projectielen mogen springen over kortere afstand dan hun radius tegengesteld tot worm
|
||||
Als bij vertrek iets raakt, projectiel springt over 0.0m
|
||||
|
||||
|
||||
#### hit
|
||||
Als worm geraakt, dus gedeeltelijk overlapt, hitpoints afgetrokken van worm als meerdere raakt, bij
|
||||
allemaal aftrekken.
|
||||
|
||||
Als projectiel impassable raakt, blijft op die plek.
|
||||
|
||||
Als worm vuurt en locatie overlapt met projectiel, de worm die vuurt zal geraakt worden door die projectiel
|
||||
en projectiel wordt niet afgevuurd. method returned null.
|
||||
|
||||
|
||||
Andere classes mogen NIET aangepast worden door projectiel als dat wel nodig is, eerst code herstructureren.
|
||||
zie pagina 13
|
||||
|
||||
|
||||
### rifle
|
||||
projectiel massa 10g
|
||||
kracht 1.5N
|
||||
hit points: positief random even integer numbers <= 10
|
||||
kost 10 action points
|
||||
|
||||
worm hit points - hit points projectiel
|
||||
|
||||
### bazooka
|
||||
massa 300g
|
||||
kracht 2.5 - 9.5N afh van action points worm
|
||||
kracht = 2.5 + (action points) / 8
|
||||
|
||||
hit points: oneven random integer <= 7
|
||||
|
||||
worm hit points = hit points - round(projectiel * force)
|
||||
|
||||
kost 25 action points
|
||||
|
||||
## Teams
|
||||
Worm toevoegen/verwijderen logaritmisch
|
||||
alfabetische lijst lineair
|
||||
|
||||
## 1.10 Wizard
|
||||
Kan 'spell' op object zetten
|
||||
Word actief na command en cast 1 spell als het spel minstens 2 objecten heeft.
|
||||
|
||||
geen class
|
||||
castSpell in world defensief
|
||||
geen documentatie
|
||||
modulair voor nieuwe objecten
|
||||
|
||||
Kies random 2 objecten:
|
||||
|
||||
- worm en worm zelfde team
|
||||
- hit points = floor(som / 2)
|
||||
- worm en worm niet zelfde team
|
||||
- kleine worm +5 hit points van grotere worm
|
||||
- Als grotere worm < 5 hit points dan alles naar klein worm
|
||||
- Worm en food
|
||||
- worm eet food maar food niet destroyed
|
||||
- worm en projectiel
|
||||
- worm hit door projectiel
|
||||
- projectiel krijgt nieuw random hit points
|
||||
|
||||
- food en food
|
||||
- verander van staat healthy <-> poisened
|
||||
- food en projectiel
|
||||
- beide vernietigd
|
||||
- projectiel en projectiel
|
||||
- hit points increased by 2 zonder over maximum te gaan
|
||||
|
||||
|
||||
## 1.11 Programs
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
Reference in New Issue
Block a user