changes docs
This commit is contained in:
54
docs/samenvatting part 2.md
Normal file
54
docs/samenvatting part 2.md
Normal file
@@ -0,0 +1,54 @@
|
||||
!Update GUI code in GitHub!
|
||||
|
||||
|
||||
# Worms-part2 #
|
||||
|
||||
### Inleiding
|
||||
|
||||
Extend Worm
|
||||
Add additional classes and relationships
|
||||
Bepaalde eisen van part 1 kunnen veranderen
|
||||
Engels!
|
||||
Afspraak met TA: ogp-project@cs.kuleuven.be
|
||||
Opdracht beantwoord niet al je vragen ivm het systeem of over hoe het uitgewerkt moet worden => zelf invullen
|
||||
Bv. wanneer niet gezegd wordt op welke manier er geprogrammeerd moet worden (nominaal/totaal/defensief)
|
||||
Delen die niet veranderd zijn tov part 1 => blauw
|
||||
Delen die veranderd zijn tov part 1 => rood
|
||||
Nieuwe delen => zwart
|
||||
|
||||
### Assignment
|
||||
|
||||
extend class Worm
|
||||
nieuwe classes: World and Food
|
||||
helper classes mogen toegevoegd worden (in particular classes marked @Value)
|
||||
Worm: formeel en informeel
|
||||
andere classes: formeel
|
||||
overerving mag gebruikt worden als je dat wil
|
||||
|
||||
### Game World
|
||||
|
||||
rechthoekig, 2D onderwereld landschap met hellingen en obstakels
|
||||
elke wereld heeft een grootte (width en height) in meter
|
||||
mag niet veranderen na bepaling ervan
|
||||
width en height in range: 0.0 tot Double.MAX_VALUE (beide inclusief)
|
||||
geologische kenmerken worden van een afbeelding gehaald (zie figuur 1)
|
||||
geschaald op de dimensies van de game world
|
||||
gekleurde pixels => ondoorlaatbare, onverwoestbare plaatsen
|
||||
transparante pixels => doorlaatbaar voor game objects (worms en projectielen)
|
||||
rechthoekige plaats width/x*height/y is doorlaatbaar of ondoorlaatbaar
|
||||
plaatsen moeten relatief gezien overeenkomen met de afbeelding
|
||||
code om afbeelding te laden en berekenen van game maps is voorzien in de opdracht
|
||||
verbinding tussen wereld en game objects moet bi- directioneel uitgewerkt worden
|
||||
nu: enkel wormen en eten
|
||||
in part 3 komen er nog bij
|
||||
huidige en toekomstige objecten zijn bolvormig
|
||||
een game object die geplaatst is in de wereld moet volledig (de hele cirkel) binnen de grenzen van de wereld liggen
|
||||
wanneer een deel van of een volledig object buiten de grenzen ligt, moet het verwijderd worden van het spel
|
||||
Worm moet methodes voor het toevoegen en verwijderen van wormen en eten bevatten (DEFENSIEF)
|
||||
class moet mogelijkheid bevatten om na te gaan of een gegeven wereld een gegeven worm en/of eten bevat
|
||||
opereren op collectie van game objecten opgeslagen in de wereld => resultaat moet returned worden in constante tijd
|
||||
mogelijkheid moet bestaan om alle wormen die een wereld bevat op te vragen (ook voor het eten)
|
||||
wormen en eten mogen overlappen met andere game objecten
|
||||
...
|
||||
|
||||
NOG AF TE WERKEN!!!
|
Reference in New Issue
Block a user