diff --git a/docs/samenvatting part 2.txt b/docs/samenvatting part 2.txt index c7ba145..d77e594 100644 --- a/docs/samenvatting part 2.txt +++ b/docs/samenvatting part 2.txt @@ -1 +1,54 @@ -update GUI code in GitHub! +!Update GUI code in GitHub! + + +# Worms-part2 # + +### Inleiding + + Extend Worm + Add additional classes and relationships + Bepaalde eisen van part 1 kunnen veranderen + Engels! + Afspraak met TA: ogp-project@cs.kuleuven.be + Opdracht beantwoord niet al je vragen ivm het systeem of over hoe het uitgewerkt moet worden => zelf invullen + Bv. wanneer niet gezegd wordt op welke manier er geprogrammeerd moet worden (nominaal/totaal/defensief) + Delen die niet veranderd zijn tov part 1 => blauw + Delen die veranderd zijn tov part 1 => rood + Nieuwe delen => zwart + +### Assignment + + extend class Worm + nieuwe classes: World and Food + helper classes mogen toegevoegd worden (in particular classes marked @Value) + Worm: formeel en informeel + andere classes: formeel + overerving mag gebruikt worden als je dat wil + +### Game World + + rechthoekig, 2D onderwereld landschap met hellingen en obstakels + elke wereld heeft een grootte (width en height) in meter + mag niet veranderen na bepaling ervan + width en height in range: 0.0 tot Double.MAX_VALUE (beide inclusief) + geologische kenmerken worden van een afbeelding gehaald (zie figuur 1) + geschaald op de dimensies van de game world + gekleurde pixels => ondoorlaatbare, onverwoestbare plaatsen + transparante pixels => doorlaatbaar voor game objects (worms en projectielen) + rechthoekige plaats width/x*height/y is doorlaatbaar of ondoorlaatbaar + plaatsen moeten relatief gezien overeenkomen met de afbeelding + code om afbeelding te laden en berekenen van game maps is voorzien in de opdracht + verbinding tussen wereld en game objects moet bi- directioneel uitgewerkt worden + nu: enkel wormen en eten + in part 3 komen er nog bij + huidige en toekomstige objecten zijn bolvormig + een game object die geplaatst is in de wereld moet volledig (de hele cirkel) binnen de grenzen van de wereld liggen + wanneer een deel van of een volledig object buiten de grenzen ligt, moet het verwijderd worden van het spel + Worm moet methodes voor het toevoegen en verwijderen van wormen en eten bevatten (DEFENSIEF) + class moet mogelijkheid bevatten om na te gaan of een gegeven wereld een gegeven worm en/of eten bevat + opereren op collectie van game objecten opgeslagen in de wereld => resultaat moet returned worden in constante tijd + mogelijkheid moet bestaan om alle wormen die een wereld bevat op te vragen (ook voor het eten) + wormen en eten mogen overlappen met andere game objecten + ... + +NOG AF TE WERKEN!!! \ No newline at end of file